vrijdag 21 januari 2011

onze eerste skidag was een groot succes!

Hier zijn we weer met meer nieuws. 
Jullie bengels hebben de afgelopen nacht zeer goed doorgebracht, want toen ik deze ochtend om half 8 iedereen ging wekken, was er slechts één kamer waar er al twee jongens wakker waren.  Al de rest was nog ver in dtromenland!
Maar na een lekker ontbijt was iedereen meteen goedgezind en wakker.  We maakten ons dan klaar om op leerwandeling te vertrekken.  We leerden over de soorten lawines, wat men hier doet om lawines te verhinderen en hoe lawines veroorzaakt worden.  We leerden ook over korstmossen, dat ze uit twee delen bestaan: de zwammen en de wieren, dat ze in symbiose leren... ja ja jullie gaan heel wat bijleren als jullie bengels thuiskomen.
Rond de middag waren we terug en stond het eten voor ons klaar.  Wat is het fijn als je je voeten zomaar onder tafel mag schuiven!!  We aten kip in zoetzure saus met rijst of aardappelen met roerei.
Ik moet jullie natuurlijk niet vertellen dat iedereen zenuwachtig begon te worden voor het ski-avontuur van de namiddag.  Iedereen stond meteen klaar en het skimateriaal was al snel gevonden.  Met een klein hartje trokken we naar de kabellift.  De eerste passen op de ski's verliepen moeizaam en bij sommigen erg grappig, maar al gauw vond iedereen het héél leuk.  Ook de gevorderden vonden al snel een plaatsje en 'sjeesden' de berg af.  Als ik alle verhalen achteraf mag geloven, vielen enkelen bijna in de ravijn, maar gelukkig is iedereen nog gezond en wel bij ons groepje.
Van al dat skiën werden we moe, maar een lekkere warme chocomelk en een prinskoekje smaakten overheerlijk! 
Het moniteam stond om 17u paraat voor een nieuwe zangstonde en een toneel.  Om 18u schoven we onze voetjes weer onder tafel.  En dit maal voor ... FRIETJES!!!!!!!!!!
Na het avondeten knutselden we met onze kartonnen doos een mooi hotel en hielpen we een groep mindervalide kinderen die hier ook op sneeuwklas zijn.  Zij knutselden een poppetje voor in ons hotel en wij hielpen hen daarbij.
Het is ondertussen 21u en de kinderen zijn zich aan het douchen.  Ondertussen kan ik van op onze gang op het internet en verzamelen ze zich stilaan terug rond mij.  Jullie hebben allemaal véél groetjes!!

De foto's zal ik jullie straks doorsturen!!

véél groetjes,
juf Liesbet

24 opmerkingen:

  1. Helaba jullie allemaal daar en Matteo,

    Ik ben echt benieuwd naar de foto's van jouw eerste keer op de latten!
    Lekker gegeten? Ik denk dat jullie seffens allen als een blok in slaap zullen vallen. Matteo, vannacht ben jij waarschijnlijk nog aan 't skiën in je dromen.
    Slaap lekker, jongen en natuurlijk ook aan alle klasgenoten en de juf!
    Groetjes, mama,papa en Fabian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo iedereen,
    het is heel leuk om een verslag te lezen van een supertoffe dag ! Geniet ervan met volle teugen. Fijne avond nog ! Groetjes aan iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Ruben,

    Fijn dat jullie eerste dag zo goed is verlopen! Kan je al wat skiën? En vind je het leuk? We zijn hier heel benieuwd naar de foto's

    Geniet nog maar van jullie weekje in Zinal!

    Groetjes van mama, papa en Lise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag allemaal, dag Thibault,

    WAAAW!!!
    Je zal nu wel moe zijn, droom zacht en geniet verder!!!
    Groetjes aan iedereen

    Dikke x
    Mama en papa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Amber,

    Hoe was de eerste ski ervaring? Toch niet al te véél gevaalen hopen we :)
    De fritjes zullen vast gesmaakt hebben.
    Wij wachten nu met véél ongeduld op de eerste foto's van jullie avonturen.
    Nog véél plezier!

    Groetjes van ons allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Robbe,

    Ik zit hier met de lach op mijn gezicht jullie verhalen te lezen! Geweldig!!!
    Jij was zeker bij de eerste die wakker waren?? Je moet je kamergenoot wel zijn rust gunnen hé.
    Nu nog wachten op de foto's... LEUK!
    Amuseer je nog en vele groetjes van het thuisfront XX
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey, Otis en de bende!!!!
    Frietjes, 2 keer in 1 week, gelukzak!!!
    En ging het nog op de latten? Wordt de uitleg in het nederlands gegeven, niet meer in 't duits zoals toen met Helga, alhoewel, nein man, ich wil nog nicht gaan slafen, skien, kan je dan wel al zeggen hé!!!
    Allé, ik hoop dat je het goed hebt!!!
    Veel plezier en slaap zacht!!!
    Mama, papa, Ayco en Indi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zie de gÿle wel da get kunt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw zag er echt indrukwekkent uit moet echt leuk zijn en ik zie dat het eten heel lekker is je zal er al wel van genoten hebben zeker schat amuzeer je dikke knufff je oma maxel tot morgen slaap zacht schat je zal wel moe zijn he xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey 6de klassers,

    amaai, jullie beleven daar een super tijd! Geniet ervan! Hier in Linden is het maar heel gewoontjes.
    Aan juf Liesbet: met Thomas gaat het heel goed.

    xjes juf Elissa (k3a)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Robbe en de andere sneeuwkonijnen!

    Suuuuuuuuperleuke foto's!!!... en veel uitleg hoeft er niet bij, ze zeggen genoeg, big fun daar! Ik lees ook dat jullie nogal veel eten naar binnen spelen, eten hier eten daar,is dat om nadien sneller de berg af te sjeezen??

    Ik kijk al uit naar een volgende fotoreeks...schansspringen? Tirolerdansje of zo?? ;-P

    Geniet er nog van ...sneeuwkonijnen ;-P
    en tot blogs!!!

    Dave x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Matse

    amai, dat klinkt als supervolle en superleuke dagen ginder! Ik kan geloven dat jullie goed slapen! Hier moet ik alleszins niemand wekken, allé, in 't weekend toch niet want dan zijn uw zussen voor dag en dauw paraat :-)!
    Deze middag gaat Elle Akela's verjaardag vieren en wij gaan een droogkast zoeken;'t zal een pak rustiger zijn op de scouts denk ik.

    dikke knuf
    mama, Jytte en Elle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Maxel,
    is het daar leuk heb je mijn brief al gekregen
    ppfff ik kan hier niemand plagen tot donderdag groote broerie, celeste

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heei oti ' tis hier maar saai nu ik niemant meer

    kan plagen en pesten ben je nog niet van u

    skies gevalen hihihihi hoor je soleil al hahahaha

    val nu niet meer van u skies oke en papa heeft

    zijn haar laten scheeren ale ik zal u grust

    laaten veel geluk daar oke veel dike zoenen

    van mama en papa en aycoooooooooooooooo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ayco had gisteren nog iets gestuurd maar het is verdwenen van de site????
    dus hier haar verhaal opnieuw...
    "Hallo, Otis, ik heb gisteren voor het eerst gaan paardrijden op Soleil en de manege van Vissenaken!
    Het was een héél lief wit paard en het was een jongen, mijn juf noemt Tara...Vrijdag ga ik terug en dan kanje mee maar dan kan het zijn dat ik op Pippo moet rijden, maar dat is ook goed!
    Maar in galop ben ik nog een beetje bang...
    Daaaag Ayco!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Matteo,

    Toffe foto's! Is het niet te moeilijk zo op de latten? Blijven proberen hé.
    Het is hier ongelooflijk stil in huis. Ben momenteel helemaal alleen, Fabian
    is naar vrienden en papa is ook niet thuis. Wel, ik kan er wel es van genieten hoor, zo zonder mijn bengels. Maar toch mis ik jouw vrolijk gekwetter. Matteo, eet goed, slaap goed, ski goed en amuseer je nog te pletter. Dikke kussen van ons allen, mama

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Pieter!

    Zeg maar aan je juf dat we het heel fijn vinden om haar verslagjes te lezen van jullie avonturen!Zo beleven we ze ook een klein beetje mee. Goed van je dat je die winterjas (volgens je grote broer 'showjas' ;-)) hebt gekocht, je bent direct herkenbaar op de foto's!

    Jouw zotte zus heeft een reactie geplaatst bij de foto's, niet te serieus nemen ... ;-)

    Tijdens de rit naar het station zei je me: "Mama, een mens moet volop leven"!. Awel je hebt gelijk, geniet maar van elk moment daar!

    Knuffel
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hey savannah ,
    kan je al goed skieen ? ik vind dat ook heel leuk hoor .ik heb een kaartje opgestuurd voor je verjaardag,ik hoop dat het een leuke verjaardag was voor jou in zwitserland.
    nog veel plezier groetjes van je meter en nonkel chris

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Amber
    Ik zie dat ge gisteren frietjes hebt gekregen dat was wel lekker zeker , en hoe was het eten van daag ? Zij jullie al veel gaan skiën en valt het zo een beetje mee op de latten toch nog niet te veel gevallen hoop ik . Heeft het daar nog gesneeuwd , of schijn de zon daar heel de dag alle nog een fijne tijd daar en de groetjes aan iedereen DE JUF niet vergeten tot de volgend keer .

    OPA & Meter

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag vrienden!
    Ik hoop dat het eten lekker is.
    Hebben jullie al een sneeuwballengevecht gehouden? Wie was er gewonnen? Ik denk dat Elise en Sofie gewonnen zijn.
    Groetjes,
    Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hallo maxel goede morgen hier oma en mokka ik heb gezien op de fotos dat het er daar heel leuk aan toe gaat ik denk dat jullie je daar wel amuzeren he en het eten heb ik gezien is ook lekker wa moet je nog meer hebben doe van je oma de groetjes aan al je klasgenootjes en aan de juf dikke knuff maxel tot later geniet maar he schat xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hallo maxel ,papa heeft gisteren voor mij gekookt het was keilekker en mama is naar natalia geweest in het sportpaleis oh ja ,ik heb met papa nog een gezelschapsspel gedaan ,de stand was gelijk !20-20 daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag vergeet morgen onze papa zen verjaardag niet he !tot morgen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxceleste

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hela Elise
    Eindelijk is het me dan toch gelukt. Het ziet er daar mooi uit, lukt het skieën goed? Broer is jaloers dat hij daar niet is, maar dat hij naar school moet. Zo te zien is het eten goed en dat het slapen ook goed gaat. Wij hebben een kaartje verstuurd, maar we hebben er vergeten een blauw stickertje op te kleven. Je hebt van de hele familie een dikke kus en een dikke knuffel. Van mama en broer ook, xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hallo goede morgen aan al de kinderen en de juf natuurlijk fijne dag maxel kan je al skieen ja da zal al wel zeker mooie fotos heb ik gezien nog een fijne dag tot later oma xxxx

    BeantwoordenVerwijderen